ITAB fortsätter sin tillväxt med ledande dagligvaruhandlare i Storbritannien

Publicerad22 feb 2023

ITAB-koncernen (“ITAB”) har nu slutfört implementeringen av sin marknadsledande teknologiplatt­form Onred till en ledande dagligvaruhandlare i Storbritannien. Plattformen är mycket flexibel med en stor mängd olika uppsättningar av applikationsmoduler för att möta kundernas efterfrågan på större valmöjligheter i kedjans Grocery Food-to-Go-koncept. Den framgångsrika implementeringen av över 300 självbetjäningsstationer för kaféerna i 300 butiker, vilka hanterar över 100 000 transaktioner per vecka, har resulterat i en fördubblad digital varukorg och mer relevanta betalningsalternativ för kunderna, samtidigt som det möjliggjort en betydande minskning av total drifttid utan att det försämrat servicenivåerna.

Genom den framgångsrika implementeringen av Onred-plattformen har ITAB skapat en helhetslösning för dagligvaruhandlarens kaféer, inklusive lagerhantering på artikelnivå, intelligent digital skyltning, självbetjäningsstationer, en mobil applikation för beställningar, ledning och styrning i köken samt lojalitetsprogram och tredjeparts integrationer med Deliveroo och Uber Eats, tillsammans med flertalet betalningsleverantörer. ITAB arbetar nu nära dagligvaruhandlaren för att ytterligare förbättra deras Hot & Cold Food-to-Go-erbjudande i deras större butiksformat.

ITABs lösning för snabb självbetjäning för kunderna, som drivs av ITABs Onred-teknologiplattform, hjälper till att utveckla och stödja konsumenternas val inom Food-to-Go-konceptet, vilket ger en avkastning på investeringen på 18 månader eller mindre. Lösningen har implementerats som en del av detaljhandlarens övergripande strategiska färdplan, vilket säkerställer minimala störningar för deras färdplan inom IT-området. Den grundläggande funktionaliteten erbjuder flera digitala kontaktpunkter för konsumenter, vilket utnyttjar en gemensam uppsättning dataintegrationer och ett enda proaktivt underhållsgränssnitt för support av all mjuk- och hårdvara.

ITAB kommer att visa upp Onred och fördelarna med plattformen på världens ledande detaljhandelsmässa EuroShop i Düsseldorf den 26 februari-1 mars 2023 (Hall 10 Monter 42).

Jönköping den 22 februari 2023

Informationen lämnades för offentliggörande den 22 februari 2023 kl. 12:30 CET.

file-icon230222 ITAB PR Onred Livsmedelskedja UK Sv

På ITAB hjälper vi kunder att förverkliga sin konsumentupplevelse med kunskap, lösningar och ett ekosystem av partners. Tillsammans med kunderna skapar vi effektiva lösningar som bidrar till smidiga och inspirerande upplevelser. Erbjudandet inkluderar designrådgivning, kundanpassad butiksinredning, kassadiskar, kundflödeslösningar, professionella belysningssystem och digitalt interaktiva lösningar för den fysiska butiken. ITAB omsätter cirka 6,9 miljarder SEK per år och har cirka 2 900 anställda. ITABs aktie är noterad på Nasdaq Stockholm.